2023. feb 11.

Így nem lettek webshopjaim 1. rész

írta: Atanáz11
Így nem lettek webshopjaim 1. rész

Ez a történet 2018-ba nyúlik vissza. Ekkor kezdett el igazán foglalkoztatni a vállalkozás építés. 
Szerintem sokan találkoztunk már webshop építő képzésekkel, nos engem az akkoriban elképesztően magába szippantott. Annyira, hogy 2019-ben meg is vásároltam egy ilyen tréninget. 

Nagy lelkesedéssel vágtam bele a tanulásba. Tele is írtam 4 füzetet.. 

img_2716_1.jpg

 

Így utólag visszanézve kifejezetten rossz taktikát választottam a tanulásra. Azt hittem, hogy hasznos dolgot csinálok, és hogy mennyire keményen dolgozok. Aki csak látott azt látta, hogy milyen keményen dolgozok. 

És valóban ha visszaemlékszünk, mennyire unalmasak voltak azok az órák amikor csak körmöltük amit a tanító diktált, tényleg sokat dolgoztam a jegyzetekkel. Csak épp teljesen haszontalan lépés volt, mert ha csak a fele megmaradt volna annak a sok információnak. De nem.. 

Olyan ez mintha megtettem volna mindent hogy dolgozzak, viszont egyben azt is hogy az igazi munkát elkerüljem. 

Sok termékötlettel segítettek minket, hogy el tudjunk indulni. Én napszemüvegekkel akartam nekivágni ennek a kanyargós útnak. Hamar létre is jött a weboldal, aminek www.eyesight.hu volt a neve.  Nem egy fülbemászó hangzású, de elképesztő sok idő volt ezt is kitalálni. 

Majd rövid időn belül meg is rendeltem az első próbatermékeim. 4 szemüveget vásároltam. Amit nagyon szégyellek, hogy kínai oldalról kellett volna rendelni. De annyira új volt ez számomra és ijesztő. Hogy találtam végül egy magyar beszállítót és tőle rendeltem jóval drágábban. 

img_2718.jpg

Íme az egyik a 4 közül. Kicsit már poros szegényke. 


4000 Ft volt darabja. És vagy 1 hónapot kellett várnom. Szerintem az eladó nem is találkozott a termékkel, hanem úgy rendelte meg kínából az én nevemre és címemre. 

Na de megérte, mert hatalmasat mentek a szemüvegek. Az emberek nagy részének tetszett. Mindenki fel akarta venni és sokan rendelni is akartak. Én h..ly...e pedig nem rendeltem nekik, hanem csak ígérgettem, hogy majd a webshopból... (Azóta sem lett senkinek rendelve.)

Ami épülgetett viszont a design szörnyű volt. A wordpress segítségével épült az oldal. Hamar rájöttem, hogyha terv nélkül épül az oldal, nem a legjobb megoldás. Legalábbis az én számomra. 

Így rövid kutatás után sikerült megismerkedni a Figma alkalmazással. Ami óriási előrelépés volt a tervezést tekintve. untitled.png

A legelső verzióról sajnos nincs képem. Ez egy későbbi látványterve az oldalnak. 

Úgy látszik egész szépen haladt minden. Mi történt akkor?  Azt olvastam valahol, hogy olyasmit érdemes kitalálni amivel ki tudsz tűnni a tömegből, valami egyedi terméket. Nos én kitaláltam, hogy milyen jó lenne egy konfigurálható szemüveg. Ami teljesen szétszedhető, és olyan színkombinációkat hozol létre amilyet csak szeretnél. Sajnos én nem tudok szemüveget gyártani. Így szükség volt valakire akinek lenne kedve kísérletezni a keret meglvaósításával és kellett valaki aki segít nekem legyártani a különböző lencséket. Gondolom már sejted, hogy senkit sem találtam. 

Illetve ezen kívül az adózással is akadtak gondok. A Kata nagyon jó volt, viszont nagyon nehezen tudtam elképzelni, hogy csak a szemüvegekből ki tudjam árulni a fizetni valókat és még nekem is maradjon. Szerettem volna emellett még a közösségi médiában is megjelenni, emberekkel szerettem volna ábrázolni a szemüvegeket. Ez sem tűnt olyan egyszerű feladatnak, hogy találjak valakit aki modellkedne nekem, hogy be tudjam mutatni a termékeim. 

Majd röviddel ezután kezdődött a korona vírus, és lassacskán leállt ez a projekt. 

2. Ötlet

Az akkori munkahelyemnek nem volt weboldala, és gondoltam nagy lelkesedéssel majd én készítek egyet, ahol majd online tudnak tőlünk rendelni. Tortákra nagy igény volt, így jó ötletnek tartottam, hogy a neten le tudják adni a rendelésüket, dátummal együtt, hogy mikorra szeretnék. Végül olyan bonyolult design-t találtam ki, hogy nem tudtam wordpress-ben megvalósítani. Kicsit bonyolultabb téma ez a weboldal építés, nem véletlen léteznek frontend és backend fejlesztők. 

3. Ötlet 

2020 lett időközben. Egy kedves barátom elkezdte bontogatni a szárnyait a szépségiparban, műszempilla építés, sminkelés stb... Valamennyi tapasztalatom volt már a Wordpress terén, így gondoltam miért is ne építhetnénk egy weboldalt egy időpont foglalós rendszerrel, ami sok energiát megtakarítana. Neki is láttam a tervezéshez. Egyből vettem is egy domaint, amihez szükség volt egy ideiglenes névre így az oldal a www.pillarolpillara.hu néven indult, ezzel utalva a vállalkozás fő profiljára. Ekkor már rögtön a Figmával kezdtem a tervezést. 

va_zlat_5_1.png

 

 Egy ilyen tervvel álltam elő. 

Sajnos hamar félbemaradt ez a projekt is. Az oldal valaki más által készült el. (Megnéztem az oldalt, hát nem gondoltál túl a dolgot...) Nem keseredtem el, gyakorlásnak kiváló feladat volt. 

4. Ötlet

Év vége fele jártunk és továbbra is szerettem volna valamilyen vállalkozásba belekezdeni. Így egyszer csak jött az ötlet, hogy elkezdek kutatgatni hátha találok valami jóslatot, hogy mely termékek lesznek felkapottak 2022-ben. Találtam is sok jó ötletet és szolgáltatást. Kezdőként csak termék árulás jöhetett szóba, így a kulacsok mellett döntöttem.

Eddig ha terméket kerestem alibabát vagy aliexpresst használtam. Most úgy voltam vele, hogy ezen változtatok, és megpróbálom megtalálni a gyártók weboldalát. A keresőben a manufacturer és producer kifejezések voltak a kulcs szavaim.  Sikerült is egy olyan beszállítót találni, akik kiváló és izgalmas termékeket árultak. ÉS nagyon fontos, hogy nem bárki által megvásárolható, hanem csak előzetes beszélgetés után lehet rendelni. 

És már megint egy sajnos :D nagyon lassan haladtam, és mire észbekaptam mindenhol kulacsokat kezdtek árulni. Ami jó érzés volt mert előbb tudtam mint, ahogy felkapott lett. Csak a buliból maradtam ki... 

screen_shot_2023-02-11_at_16_49_32.png

 

Ebben a cikkben ennyit szándékoztam megosztnai. Egy következőben jövök még pár meg nem valósított ötettel. 

 

 

 

Szólj hozzá