2022. júl 10.

500 kalóriás vasárnapi reggelim Serpenyős Bundás kenyér

írta: Atanáz11
500 kalóriás vasárnapi reggelim   Serpenyős Bundás kenyér

img_0195.jpg

 SERPENYŐS BUNDÁS KENYÉR 

Gyermekkorom egyik kedvenc reggelijét a mái napig
szeretem elkészíteni. 
Főleg ha üres a hűtő..

Viszont két apró de lényeges változtatással!

! Bő zsiradék helyett csak egy evő kanállal,
 és 
kovászos kenyeret használok!

 

A recept nagyon egyszerű, ahogy én ma készítettem: 

  • 120 gramm teljes kiőrlésű kovászos kenyér
  • 2 db tojás 
  • 1 evőkanál zsiradék (10-15 gramm, napraforgó olajat használtam)
  • 10 gramm tejföl 

 

Kcal = 561

Fehérje = 24,1

Zsír = 24,9

Szénhidrát = 58,2

 

  Ha valaki esetleg még nem készítette:img_0194.jpg

1. A serpenyőbe öntöttem az olajat, és 
közepes lángra tettem, ezzel gyorsítva a 
folyamatot. 2. A tojásokat megsóztam 
és felvertem. 3. Ezután a kenyereket a 
tojásba mártottam és mind beletettem
a serpenyőbe. 4. Közepes lángon
addig sütöttem amíg szépen megbarnult
és egy kicsit tovább, én úgy szeretem ha 
crispy - > ropogós. 5. Végül megkentem 
tejföllel.

 

Szeretem ezzel feldobni a reggeli étkezéseket ha kicsit unom a szokásost, illetve előszeretettel készítem a párját is a francia pirítós egy egészségesebb változatát. Időnként edzés előtt is fogyasztom, sietős reggeleken, vagy épp csak ha megkívánom és nosztalgiáznék egyet. Én ezzel órákig elvagyok a következő étkezésig. 

Egyetek finomakat érezzétek jól magatokat, mérjétek a kalóriákat.

 

 

 

 

              

 


 

 

Szólj hozzá