2023. feb 15.

Megoldás az alvás problémákra?

írta: Atanáz11
Megoldás az alvás problémákra?

Az utóbbi időkben küszködök az alvással, esténként rengeteget gondolkodom és aggódom, amit telefonozással próbálok csökkenteni. 

Szerintem a köztudatba már kellően beépült, hogy a kék fény sokat árt az alvásunknak, és hogy meg kellene próbálnunk elkerülni az erős fényeket elalvás előtt 1-2 órával. Nekem ezt nagyon nehéz betartani főleg, hogy a fürdőszobában vagy a mosdóban nem is lehet állítani a fények erősségét. Amint ki megyek fogat mosni fel is ébredek a fényektől.  

Olyan szinten megromlott az alvásom, hogy hajnal 4-ig nem is tudok elaludni bármit is teszek. Viszont pár napja találtam egy videót ami sokat segített a probléma kezelésében. Meg is osztom lentebb. 

 

Ebben a videóban annyi újdonságot hallhatunk, hogy egy hideg szobában hamarabb elalszunk, illetve ha a test hőmérsékletünk csökken hamarabb álomba tudunk merülni, és nagyon vicces, de előnyös lehet zokniban és kesztyűben aludni. Na jó, azért ezt is tudtuk, hogy hideg szobában jobbat alszunk. De zokniban és kesztyűben aludni... 

Mmm... akkor lényegében az összes titkát tudjuk az alvásnak, mégsem tudjuk használni. Legalábbis én.. 

Na de látván ezt a videót kitaláltam egy taktikát. 

Gyakran késő estig dolgozgatok a gép előtt vagy telefonozok, ezután megyek fogat mosni, tusolni majd alvás és csak pislogok. 

Korábban próbáltam beiktatni a meditációt az életembe vagy hogy 1 órát magammal töltsek telefon és mindenféle elektronika nélkül. Pár nap talán hét után sajnos abbahagytam. 

Most viszont kitaláltam ha talán a nap végére tenném könnyebben tudnám teljesíteni és huzamosabb ideig csinálni. 

Tehát a tervem röviden:

  •  A tervezett alvási idő előtt 1 órával befejezem munkáim, és elteszem a telefonom. fogat mosok és letusolok enyhén hideg vízzel. 
  • Gyújtok egy gyertyát (ideális lenne egy olyan ami 1-2 órán ár képes égni) ez kellemes lágy fényeket ad, nekem jobb így a szobában lenni mintha csak sötétben lennék.
  • Majd irány az ágy egy kényelmes rövid nadrágban és zokniban. (Megpróbáltam a kesztyűt is de nem jött be). Nem takarózok be, hogy a testem lehűljön. VISZONT amikor érzem, hogy el tudnék aludni felveszek egy felsőt, nehogy megfázzak. 
  •  És kezdődhet az elmélkedés. Egész hamar álomba tudok így merülni, főleg ha 3-4-6 órához viszonyítunk. 
Szólj hozzá