2022. júl 15.

800 kalóriás reggeli LUSTA napokra tojás + kolbász + szalonna = Ojaj

írta: Atanáz11
800 kalóriás reggeli LUSTA napokra  tojás + kolbász + szalonna = Ojaj

img_0232_1.jpg

 

Gyorsan akarok enni valami finomat..

FONTOS
Hogy sokkal egyszerűbb mint amennyi szöveget írtam hozzá!

Mai kalóriásabb reggelim. Eléggé lusta voltam ma, hogy bonyolult reggelit készítsek, szóval maradt a rántotta, de az meg olyan unalmas. Így szétnéztem a hűtőben és megpróbáltam egy kicsit feldobni. Ez lett az eredménye, egész finom lett és sokáig biztosította az energiát. 

Alapanyagok: 

  • 120 gramm kovászos kenyér 
  • 3 db tojás
  • 10 gramm sertészsír 
  • 10 gramm sertésszalonna 
  • 15 gramm kolbász
  • 40 gramm vöröshagyma
  • 14 gramm margarin (majonézzel is lehet) 
  • 20 gramm saláta 

 

Energia = 828 kcal

Fehérje = 35,7 
Zsír = 47
Szénhidrát 61,8

 

Elkészítés:

Első lépés  
->  elkészítjük a rántottát, ami bonyolultabb mint hinnénk..   

S T O R Y   T I M E  

Azt hinnénk , hogy könnyű elkészíteni, viszont mint általában ami könnyűnek látszik az valójában sokkal bonyolultabb mint ahogy elképzeljük, persze ez most csak komoly éttermi szinten értendő. Ott ugyanis nem csak annyiból áll, hogy beleöntöd a tojást a serpenyőbe, kavarod és majd egyszer csak jó lesz. Szerencsére emlékszem egy nagy Séf szavaira, azt mondta, hogy ne törd össze illetve kívülről befelé haladj, és ezen a helyen bizony, folyósra kellett meghagyni. Ami nekem valamiért zsigerből természetellenes a mái napig, mert arra tanítottak, süsd át jól mert veszélyes stb.. Ennek ellenére mindig próbálom úgy készíteni, hogy nem sütöm túl. Te aki ezt olvasod természetesen készítsd úgy ahogy számodra szimpatikus! 

Elég a beszédből ide a receptet!

T E H Á T 



1. Lépés:
A zsiradékot a serpenyőben felolvasztjuk, amíg olvad egy hagymát megpucolunk, félbevágjuk és simán csak csíkokra vágjuk ( én az utóbbi időkben egyszerűen csíkokra vágom és csá nem kell itt aprózni a dolgokat) , majd mehet is a serpenyőbe pirulni.   

STEP 2 az az -> Lépés:  Amíg a hagymánk készül / VIGYÁZZ NEHOGY ELÉGJEN, INKÁBB EGY KICSIT ALACSONYABB LÁNGON SERCEGJEN / addig a többi alapanyaggal foglalkozunk, az az tetszés szerint felvágjuk a szalonnát (vékony csíkokra vágtam) és a kolbászt (kisebb kockákra vágtam mivel csak 15 gramm így több helyre oszlik). A tojásokat szétválasztjuk, megsózzuk, (én szeretem a sárgáját sózni így látom mennyit tettem rá) és felverjük egy villával. Ha már annyira benne vagyunk, a kenyeret is megkenhetjük margarinnal vagy amivel akarjuk, majd megszórjuk a salátával.  


Ééés 3. Lépés. amikor tetszőlegesre pirult a hagymánk, mondjuk üvegesre, rátesszük a szalonnát és a kolbászt majd ezeket is tetszőlegesre pirítjuk. 


4. Lépés: Amikor már nagyon tetszik amit eddig csináltunk rá is önthetjük a tojást mert már nagyon éhesek vagyunk.
És akkor a trükk, fhu nem is tudom hogy írjam le, inkább majd megmutatom de azért megpróbálom  egy kicsit hagyom sülni majd egy spatulával a tojás külső részét középre húzom, úgy hogy a sült részét ráforgatom a nyersre. BELINKELEK egy videót az lesz szerintem a legegyszerűbb.  
https://www.youtube.com/watch?v=1uHFdcLmrSA&ab_channel=FEATR
Az első 2 percben kb megmutatja a srác miről is próbálok itt beszélni! A lényeg, hogy olyat készítsetek ahogy ti megennétek vagy a hogy szeretitek! 
Jó kész a tojás


5. Lépés az UTOLSÓ,  két részre választjuk a rántottánkat, mehet a két szelet kenyérre, egy kis bors a tetejére, és KÉSZEN is vagyunk. El is fogyaszthatjuk a csodálatos reggelinket. 


Köszönöm, hogy elolvastad, szerintem hamarabb elkészíted mint ahogy ezt a cikket elolvasod. nyugodtan térjetek el a recepttől hisz úgy jönnek létre a jó dolgok a konyhában. Csak lazán! 

img_0231_1.jpg    
 



 

 

 

Szólj hozzá